Njurförbundets barn- och föräldragrupp

Njurförbundets barn- och föräldragrupp arbetar med att stödja familjer med njursjuka barn och skapa samhörighet. Vi sprider också kunskap om njursjuka barn och deras familjers villkor, och arbetar för att förbättra njursjukvården. En styrgrupp med ett antal föräldrar leder arbetet.

Aktiviteter

Vi anordnar varje år flera aktiviteter där man kan träffa andra familjer i samma situation och utbyta erfarenheter med varandra. Varje sommar brukar vi ha familjeläger och på hösten en helgträff.

Medlemskap behövs för att delta i Barn- och föräldragruppens aktiviteter. Vill du prata med någon kontaktfamilj eller har frågor kontakta Njurförbundets kansli, på telefon 08-546 405 00. Det går också att bli medlem direkt på hemsidan.

Hösthelg på Liseberg i Göteborg 25-27 okt 2019

Barn- och föräldragruppen inom Njurförbundet, arrangerar en hösthelg riktad till barn med njursjukdom mellan 5 och 18 år tillsammans med en förälder (båda måste vara medlemmar i Njurförbundet). Träffen pågår fredag-söndag. Vi börjar med en gemensam middag på fredag 16.30-17.00. Sedan är det aktiviteter planerade fram till lördag eftermiddag/kväll med besök på nöjesparken Liseberg, som har laddat för riktigt spännande Halloween-stämning. På söndagen ges tid att utforska Göteborg på egen hand.

Kostnaden är 900 kr (300 kr för barnet och 600 kr för den vuxna).
Detta ingår:

• Två hotellnätter med frukost
  • Resa till och från Göteborg med billigaste färdsätt
  • Middag på fredag
  • Inträde till Liseberg
  • Åkband på Liseberg
  • Eventuella transporter under aktiviteten

Anmälan till hösthelgen sker via anmälningsblankett (se länk nedan) och postas eller mejlas till Njurförbundets kansli. Det går också att skriva uppgifterna direkt i mejlet: info@njurforbundet.se

Sista anmälningsdag: 23 september 2019.

Ladda ned inbjudan och anmälningsblankett

Kristina Andersson Holgersson (Kungsbacka)
kristina.holgersson@hotmail.com

Verksamhetsplan 2019

26-28 april: Arbetshelg.
1-6 juli: Sommarvecka/familjevecka i Tanum Strand.
25-27 oktober: Hösthelg i Göteborg för det njursjuka barnet + en förälder.

Förutsättningen för att kunna genomföra de planerade träffarna är att vi beviljas fondmedel och landstingsbidrag.

Verksamhetsberättelser

Verksamhetsberättelsen för 2018 hittar du här.

Verksamhetsberättelsen för 2017 hittar du här.