Njurförbundets barn- och föräldragrupp

Njurförbundets barn- och föräldragrupp arbetar med att stödja familjer med njursjuka barn och skapa samhörighet. Vi sprider också kunskap om njursjuka barn och deras familjers villkor, och arbetar för att förbättra njursjukvården. En styrgrupp med ett antal föräldrar leder arbetet.

Aktiviteter

Vi anordnar varje år flera aktiviteter där man kan träffa andra familjer i samma situation och utbyta erfarenheter med varandra. Varje sommar brukar vi ha familjeläger och på hösten en helgträff.

Medlemskap behövs för att delta i Barn- och föräldragruppens aktiviteter. Vill du prata med någon kontaktfamilj eller har frågor kontakta Njurförbundets kansli, på telefon 08-546 405 00. Det går också att bli medlem direkt på hemsidan.

Hösthelg 2018

Välkomna till Stockholm helgen den 19-21 oktober. Barn- och föräldragruppen arrangerar en aktivitetshelg för njursjuka barn (5-18 år) och en medföljande förälder. Vi kommer bland annat att besöka Naturhistoriska Riksmuséet och gå på Cosmonova (biograf där du omsluts av ljud och bild under en stor kupolformad duk).

Arrangemanget är subventionerat. Resa, inträde, hotell, en middag och en lunch ingår i anmälningsavgiften som är 300 kronor per barn och 600 kronor för föräldern.

Mer information och anmälningsblankett (pdf): Inbjudan hösthelg

Kristina Andersson Holgersson (Kungsbacka)
kristina.holgersson@hotmail.com

Verksamhetsplan 2018

11-13 maj: Arbetshelg
2-7 juli: Sommarvecka/familjevecka i Tanum Strand
19-21 oktober: Arbetshelg & Halloweenhelg i Stockholm för det njursjuka barnet + en förälder

Förutsättningen för att kunna genomföra de planerade träffarna är att vi beviljas fondmedel och landstingsbidrag.

Verksamhetsberättelsen för 2017 hittar du här.