Ungdomsgruppen

Njurförbundets ungdomsgrupp är till för dig mellan 18 och 30 år. Här får du träffa andra unga i liknande situation som du, lära dig mer om din sjukdom och behandling och vara med på våra helgkonferenser, där vi förenar nytta med nöje.

Våra träffar

Eftersom njursjukdomar ofta är relativt osynliga, fokuserar vi på känslan av att vara både frisk och sjuk och vilka erfarenheter och följder som det kan innebära. Vi kommer från många olika bakgrunder och har olika intressen, men har ändå många både trevliga och mindre trevliga gemensamma erfarenheter genom vår njurfunktionsnedsättning. Får du samma mediciner och behandlingar som andra, funderar du kring hur du bör äta och motionera, har du funderat på hur sex och njurfunktionsnedsättning påverkar varandra, eller gillar du bara att hänga med nya människor under några helger om året?

Njurförbundets ungdomsgrupp sysslar med just dessa saker och du behöver inte vara rädd för att kontakta oss om du undrar något eller vill prova att vara med under en helg tillsammans med oss!

Kontaktpersoner

Arbetsgruppen för Njurförbundets ungdomsverksamhet består av Rebecca Cross, Erik Zetterman, Oscar Norling och Linnea Ahlstedt. Kontakta arbetsgruppen via e-post ungdomar@njurforbundet.se

På gång

Hösthelg på Gröna Lund och Cosmonova
Alla medlemmar mellan 18 och 30 år är varmt välkomna till en mysig helgträff i Stockholm. Vi besöker både Gröna Lund och Naturhistoriska Riksmuseet med biografen Cosmonova, där du omsluts du av ljud och bild under en stor kupolformad duk.

Helgen är subventionerad och kostar bara 300 kronor per person. Det inkluderar resa till och från Stockholm, hotell fredag och lördag natt inklusive frukost, måltider (middag fr+lö, lunch lö), transporter, inträden och åkband på Gröna Lund.

Datum: 19-21 oktober 2018
Anmälningsblankett: Klicka här

Fredag
18.00 – middag på hotellet (incheckning från 15.00)

Lördag
Förmiddag – Naturhistoriska Riksmuseet
12.00 – Cosmonova (film: Big Dream)
Lunch på museet
Eftermiddag och kväll – Gröna Lund
Middag på Gröna Lund

Söndag
Fri aktivitet med ungdomsgruppen

Tidigare aktivitet
Helgen den 27-29 april var en grupp medlemmar mellan 18 och 30 år på en inspirationsträff med föreläsning, spa och aktiviteter, Hooks herrgård i Jönköping.
Läs mer om Spa-helgen här >