Den 8-22 september 2020 går Njurförbundets medlemsresa till Spanien och Mallorca. Flyg går från Luleå, Stockholm, Göteborg, Kalmar, Jönköping och Kastrup. Grundpriset varierar beroende på hotellrumstyp och antal personer.

För att delta i Njurförbundets arrangemang krävs att samtliga deltagare är medlemmar i någon av förbundets regionföreningar vid anmälan.

Vi bor på Hotel Sunprime Waterfront i Playa de Palma. Hotellet ligger direkt vid stranden. Se mer på www.ving.se för information om hotellet.

Dialys för ca 20 dialyserande är bokade på Centro de Diálisis Palma som är en privat klinik i Diaverums regi. Dialysdagar och tider återkommer vi med. Restiden till kliniken är cirka 10-15 minuter och vi ordnar med gemensamma taxiresor.

OBS! Anmälan senast den 25 april 2020 och gäller först när anmälningsblanketten och intyg om att det är ok att resa har kommit oss tillhanda. Du hittar anmälningsblanketten längst ned på sidan. Det är ett begränsat antal platser och först till kvarn gäller.

Vem kan anmäla sig?

Resan riktar sig i första hand till dig som har bloddialys eller PD tillsammans med dina närstående. Det är även möjligt – i mån av plats – att anmäla dig och närstående om du har njursvikt eller är transplanterad. Samtliga resenärer ska vid anmälan vara medlemmar i någon regionförening tillhörande Njurförbundet.

Researrangemanget

Vi reser med Ving och kommer att bo på Sunprime Waterfront i Playa de Palma i byn Can Pastilla. Vi har förbokat 25 rum. Det är olika typer av rum varför priset varierar. Man kan skriva in önskemål i anmälan men kan inte garanteras ett speciellt rum. Du hittar all information om resan och samtliga priser längst ned på sidan.

Dialysen

Kliniken, Centro de Diálisis Palma, drivs av Diaverum och är en privat klink som är en väl fungerande dialysenhet där man är van vid turister. De accepterar det blå kortet, EHIC, som man får från Försäkringskassan. Personalen talar engelska. Vi reser med taxi till och från dialysen och du står själv för den kostnaden. Kontrollera hur det fungerar för just dig med möjlighet att få tillbaka utlägg vid hemkomsten. Mer information om dialysdagar med mera kommer.

Reseledare – undersköterska

För att skapa trygghet under semestern medföljer två representanter från Njurförbundet som värdar. Båda är undersköterskor med erfarenhet av njursjukdom och dialys. Under dialyserna kommer alltid någon av dessa att närvara. Under övrig tid finns de tillgängliga för akuta situationer.

INFORMATION OCH ANMÄLAN

Om Du har frågor som rör resan, hotellet, dialyserna eller något annat – ring till Tina Pajunen, telefon: 070-63 140 63.

Följande handlingar ska vara Tina Pajunen tillhanda senast den 25 april 2020:

• Anmälan från dig och din medresenär
  • Läkarintyg som visar att du får åka

Insändes till: Tina Pajunen, Sörgårdsgatan 10, 431 67 Mölndal. Eller via E-post. tina.pajunen@njurforbundet.se

Ladda ned anmälningsblankett  >
Fyll i de digitala fälten i PDF:en eller skriv ut och fyll i för hand.

Ladda ned fullständig information om resan med priser >