Vem kan anmäla sig?

OBS! Resan är fullbokad (2018-04-09).
Resan riktar sig i första hand till dig som har bloddialys eller PD tillsammans med dina närstående. Det är även möjligt – i mån av plats – att anmäla dig och närstående om du har njursvikt eller är transplanterad. Samtliga resenärer ska vid anmälan vara medlemmar i någon regionförening tillhörande Njurförbundet.

Researrangemanget

Vi reser med Ving och kommer att bo på Sunprime Waterfront i Playa de Palma i byn Can Pastilla. Vi har förbokat 25 rum. Det är olika typer av rum varför priset varierar. Man kan skriva in önskemål i anmälan men kan inte garanteras ett speciellt rum.

Vi har bokat för 15 dialyserande

Kliniken, Centro de Diálisis Palma, drivs av Diaverum och är en privat klink som är en väl fungerande dialysenhet där man är van vid turister. De accepterar det blå kortet, EHIC, som man får från Försäkringskassan. Dialysdagar blir måndag, onsdag, fredag med start onsdag den 5/9, 3 dialyser per vecka. Det går att få fler dialyser om det behövs. Personalen talar engelska. Vi reser med taxi till och från dialysen och du står själv för den kostnaden. Kontrollera hur det fungerar för just dig med möjlighet att få tillbaka utlägg vid hemkomsten.

Reseledare – undersköterska

För att skapa trygghet under semestern medföljer två representanter från Njurförbundet som värdar. Båda är undersköterskor med erfarenhet av njursjukdom och dialys. Under dialyserna kommer alltid någon av dessa att närvara. Under övrig tid finns de tillgängliga för akuta situationer.

Hur bokar man?

Årets resa är nu fullbokad och det går inte längre att anmäla sig (2018-04-09).

Du är bokad när anmälningsformulär och läkarintyg där din läkare bekräftar att du är i gott skick att resa inkommit samt betalat anmälningsavgiften direkt till Ving.

Fullständig information med priser

INFORMATION OCH ANMÄLAN

Om Du har frågor som rör resan, hotellet, dialyserna eller något annat – ring till Tina Pajunen, telefon: 070-63 140 63.

Följande handlingar ska vara Tina Pajunen tillhanda senast den 4 maj 2018:

• Anmälan från dig och din medresenär
  • Läkarintyg som visar att du får åka

Insändes till: Tina Pajunen, Sörgårdsgatan 10, 431 67 Mölndal.