Ja, nu fick vi feeling och längtan efter att få göra något för våra härliga familjer har äntligen blivit realitet. Vi har legat i startgroparna för sommarveckor och hösthelger under hela pandemin men fått skjuta det på framtiden men NU, yippie!

För att göra något lite extra av det som brukar vara hösthelg för barnet med njursjukdom och en förälder så kör vi år en kombo av hösthelg och familjeveckan vi brukar ha på sommaren – en långhelg för hela familjen! Låter det bra? Skynda då och anmäl er, lite begränsat med plater och kort anmälningstid.

Så till alla detaljerna:
Barn- och föräldragruppen inom Njurförbundet, arrangerar en aktivitetslånghelg som är riktad till familjer med barn upp till 18 år med njursjukdom.

Kostnaden är 400 kronor per barn och 800 kronor per vuxen.

I deltagaravgift ingår resa till och från aktivitetsort med billigaste färdsätt, inklusive transport från ankomstställe till hotell, inträden samt transporter med kommunala färdmedel till och från aktiviteter anordnade av Njurförbundet. Det ingår även middag fredag-söndag samt lunch lördag-söndag.

Nytt för i år är att deltagare bokar färdbiljetter själva och ersätts för sina utlägg i efterhand. Spara alla kvitton och skicka tillsammans med ifylld reseräkning. Blankett för detta får ni tillsammans med bekräftelse på familjens deltagande. Kontakta kansliet om du har frågor.

Vad som händer under helgen, tider och så vidare återkommer vi med längre fram i ett bekräftelsebrev. Tanken är i alla fall att vi startar fredag em/kväll och hänger med varandra till måndag lunch. Hela upplägget kommer som sagt med ett bekräftelsebrev.

För att delta i Njurförbundets arrangemang krävs medlemskap i Njurförbundet (gäller alla medföljande familjemedlemmar).

Långhelgen finansieras i huvudsak av fondmedel. Vi kan därför inte i skrivande stund säkert veta hur långt de fondmedel vi har kommer att räcka och om alla anmälda familjer kommer att kunna delta, därför är det ”först till kvarn” som kan komma att avgöra.

Anmälan till aktivitetshelgen sker på den digitala anmälningsblanketten och skall vara Njurförbundets kansli tillhanda senast 24 september 2021.

Ladda ned intresseanmälan HÄR >>

Om du inte mottagit en bekräftelse på din ansökan senast den 1 oktober kontakta kansliet. Boka er resa inom en vecka från att ni har fått bekräftelsen.