Helgen 7-9 juni bjöd Njurförbundet Ung in till träff i Stockholm. Helgen inleddes med en mysig middag på Hotel Giò i Solna. Det bjöds på god mat och många trevliga samtal.

Efter en god natts sömn och en smarrig hotellfrukost föreläste Mikaela Hamrin från MOD (Mer Organdonation). Hon berättade om projektet Levnadsguiden vars syfte är att öka kunskapen och medvetenheten hos unga om att vara transplanterad samt minska känslan av att vara ensam. Det var en mycket uppskattad föreläsning.
Därefter bjöds på en lätt lunch innan vi begav oss till Framtidsmuseet. Där vi fick en inblick i framtidens teknik.

Efter en fullspäckad dag gavs det tid för vila innan vi begav oss till hamnen för att njuta av en middagskryssning i skärgården.Det var en mycket rofylld kryssning som bjöd på god mat och många skratt.
På söndag hann vi avnjuta hotellfrukosten en sista gång innan det var dags för hemfärd.

Många kramar från
Emma, Rebecca och Oscar

Arbetsgruppen för Njurförbundet Ung består av Rebecca Cross, Oscar Norling och Emma Eddegård. Kontakta arbetsgruppen via e-post ungdomar@njurforbundet.se

Läs mer om Njurförbundet Ung här >