Njurföreningens julfest på Varvsberget i Ö-vik

Torsdagen den 29 november anordnade Njurförningen i Västernorrland en härlig julfest för drygt fyrtiotal medlemmar i den mysiga lokalen uppe på berget. Festen började med att Carina Viberg hälsade alla välkomna och vi kunde ta för oss av julbordet som dukats fram åt oss. Där fanns allt det som man förknippar med en riktig svensk jul, skinka, sill i olika former, gravlax med tillhörande sås, köttbullar, prinskorv, konjakskorv, rödbetssallad, gurka, potatis, bröd, smör och ost.

All den goda maten avnjöts medan vi som samlats hade trevliga pratstunder vid borden. Till sist kom det till ett läge när det inte gick att stoppa i oss mera, men då serverades det kaffe/the och pepparkakor samt godis.

Som en helt underbar fortsättning på festen så klev Ronny Sahlén upp på podiet och underhöll oss med många fina julsånger men även med många sköna Elvis-låtar och han avslutade kvällen med Stilla Natt. Åke Rundkvist tackade för den trevliga julfesten som Njurföreningens styrelse hade ordnat.

Du som är medlem i föreningen tveka inte nästa gång när vi ordnar med en fest, du som inte kommer går miste om ett trevligt arrangemang.

Lars Eriksson

Jan-Olov Andersson var en av alla glada på den trevliga julfesten.
Det bjöds på traditionell svensk julmat och det utbyttes många trevliga samtal under julfesten.

På gång

Välkommen att kontakta ordföranden i föreningen om du vill veta tidpunkt för årsmötet eller vilka andra aktiviteter som är på gång.