Resa till Vasa 2-3 juni

SKROLLA NER FÖR MER INFORMATION ANG RESAN TILL VASA!

Årsmöte 2022!

Välkommen till årsmötet söndagen den 24 april i Lövånger kl 11.00

Vi träffas från klockan 11 och startar med lunch klockan 12.

Efter lunchen har vi sedan sedvanligt årsmöte samt en mycket intressant gästföreläsare.

Givetvis så följer vi Folkhälsomyndighetens råd och regler inför årsmötet.

Under årsmötet får vi lyssna på doktor Ulf Forsberg från Medicin-Geriatriska kliniken på Skellefteå lasarett.

Han jobbar även som doktorand vid institutionen för folkhälsa och klinisk medicin avdelningen för medicin, Umeå universitet. Han har bland annat forskat omkring mikroskopiska mängder luft som kan passera in i patientens blod i samband med hemodialys. Men genom att höja blodnivån i dialysapparatens luftvakt har han funnit att det är möjligt att på ett enkelt sätt minska antalet mikrobubblor som passerar in i patientens blodcirkulation. Eventuellt föreläser han om det på vårt årsmöte eller också om något att intressant som ligger honom nära hjärtat just nu.

Dina vänner i styrelsen

Samåkning till Årsmötet i Lövånger från Skellefteå

Har ni plats över i er bil eller behöver en plats i bil kan ni höra av er till Gun Sundkvist tel 070-685 26 38 så kan vi försöka att ordna så att fler kommer sig dit. Då sparar vi lite på miljön också

MEDLEMSRESA TILL SOLIGA VASA!

Njurföreningen i Västerbotten har tillsammans med Lind Tour glädjen att bjuda in till en 2 dagars resa till Vasa, Finland för medlemmar i Njurföreningen.

Finlands soligaste stad är Vasa – dit färden kommer gå den 2 juni. I Vasa möts historia och nutid. Härliga naturupplevelser kombineras med urbant stadsliv i en och samma resa. Det är nära till allt i Vasaregionen och därför flyttar du dig snabbt från en känsla och upplevelse till en annan under denna härliga resa.

Dag 1 Torsdag 2 juni

Buss från Umeå centrum ut till hamnen i Holmsund, avgår 09:50 (från Centralstationen i Umeå). I Holmsunds hamn går vi ombord på Wasalines nya miljövänliga färja Aurora Botnia. Ombord väntar en avkopplande dag med god mat, musik och trevligt sällskap. Vi njuter i lugn och ro av det mångsidiga skärgårdsbordet. Här står det bästa av hav och land uppdukat. Vi får garanterat något på kroken! Klockan 16:00 (lokal tid) ankommer vi till Vasa och vår väntande buss till Oravais Trafik står redo att ta oss till hotel Sokos Vaakuna där vi bor i natt. Egen tid att utforska Vasa centrum innan kvällens gemensamma middag på hotellet ikväll.

Dag 2 Fredag 3 juni

Efter lite sovmorgon och frukost checkar vi ut och en heldag i Vasa med omnejd väntar. Med lokalguide utforskar vi Vasa centrum och intressanta närområden och sevärdheter, bl a ser vi Finlands längsta bro, Replotbron. Lunch och ölprovning på Bock´s Corners Brewery. Turen avslutas vid färjan och kl 16:00 (lokal tid) åker vi tillbaka över Bottenviken till Holmsund med ankomst 19:00. Vår väntande buss tar oss åter till Umeå Centrum.

Pris per medlem: 722kr (Njurföreningen har subventionerat priset från Lind tour, 722kr är det ni som medlem betalar till Lind tour vid anmälan)

Ingår i resan: Busstransfers, färja tur och retur, skärgårdsbuffé inkl. måltidsdryck, del i dubbelrum inkl 3 rätters middag och frukost, lokalguide samt lunch med ölprovning

(Vill du bo i enkelrum tillkommer en kostnad på 440kr)

Tidtabell: 09:50 Umeå Centralstation, 10:30 Holmsund Hpl Himmelska Fridens torg

BRA ATT VETA!

• Medtag körkort eller annan giltig id-handling (tex pass)
  • Det kan vara krav på Covidbevis på denna resa, så ha sådant med för säkerhetsskull.
  • Biljetterna delas ut av Lind Tours personal vid terminalen
  • Ombord på färjan betalar du med kort, SEK eller euro (OBS! ditt kort måste vara öppet för utlandsköp)
  • I Vasa betalar man med euro eller kort.

Anmälan sker till Lind tour senast 25/5 – 090-141487 eller info@lindtour.se. Vid anmälan får ni information om betalning som sker till Lind tour.

Är ni inte medlem men vill åka med på resan, så kan ni bli medlem i vår förening genom att höra av er till Anneli Jillehed – 070-4154292 eller kontakt@nfvb.se

Vi vill uppmana alla att skicka in sina mailadresser för under Vasaresan kommer 10stycken trisslotter lottas ut bland de som har skickat in sin mailadress till anneli.jillehed@gmail.com