År 2021

Den 12:e nationella njurkonferensen

23 oktober 2021

Välkommen till 12:e Nationella Njurkonferensen i Göteborg som har tema ”Ny njurforskning som inger hopp”.

Med anledning av Covid-19 och den fortsatta osäkerhet kring smittspridning i samhället har Njurförbundet Väst i samråd med andra deltagande aktörer beslutat att genomföra konferensen som ett sk. hybridmöte. Det innebär att f.n. kan upp till 50 deltagare anmäla sig och delta i konferensen fysiskt på plats, medan övriga får möjlighet att delta via Zoom. De fysiska platserna fördelas enligt principen ”Först till kvarn”, via anmälningsformuläret på www.njurkonferens.se.

Konferenscentrum Wallenberg
Målgrupper för konferensen är Njurförbundets medlemmar och anhöriga, företrädare för sjukvården och Er som är intresserade av nyheter inom njurvård och njurforskning. Nationella Njurkonferensen arrangeras traditionsenligt på Konferenscentrum Wallenberg på Sahlgrenska Science Park, Göteborg.

Vi genomför 2021 vår Nationella Njurkonferensen till ett mycket förmånligt pris. Föreläsarna och årets ämnen håller som alltid högsta kvalité och aktualitet. Ett komplett program för årets Nationella Njurkonferens finner du på www.njurkonferens.se

Njurförbundet Västsveriges styrelse har nu beslutat att det ska vara kostnadsfritt för de som deltar på Nationella Njurkonferensen digitalt.
Man måste dock anmäla sitt deltagande vilket du kan göra via denna länken ⬇️ https://simplesignup.se/event/182554-nationella-njurkonferensen-webinar

Ni som betalat in en anmälningsavgift kommer att få den återbetalad.

I år kommer vi ha Kattis Ahlström som moderator.

Arrangör
Nationella Njurkonferensen arrangeras av Njurförbundet Västsverige i samverkan med Insamlingsstiftelsen Njurfonden, GelinStiftelsen och IngaBritt och Arne Lundbergs Forskningsstiftelse.

Anders Olsson
Ordförande Njurförbundet Västsverige
anders.olsson@njurforbundet.se

Njurförbundet Västsverige är till för dig!

Föreningen bildades 1972 och har ca 900 medlemmar. För 310 kr per år blir du medlem och får tillgång till intressanta möten och så bidrar du till att vi blir en stark organisation i våra samtal med politiker.

Om du vill bli medlem kan du enkelt fylla i en anmälan via länken högst upp på sidan.

Klicka gärna på bilden så kan ni läsa hela innehållet i vår nya broschyr.

Vår Facebookgrupp